Voorpret eindigt in irritatie

Voorpret eindigt in irritatie

Wat een leuke actie! Tijdens de feestdagen koop ik een tijdschriftenabonnement om cadeau te doen, en wordt verrast met een kortingscode voor een tweede  abonnement. Leuk! Heb ik ook wat voor mezelf ;-). De keuze is snel gemaakt, het abonnement wordt direct betaald en de voorpret is begonnen!

Fuzzy informatie

Maar dan wordt het fuzzy…. Ik heb ze allebei bij hetzelfde bedrijf besteld, maar ze worden van andere bankrekeningen (en afzenders) afgeboekt. Lastig te traceren in mijn bankafschriften, want er staat niet bij welk abonnement het betreft. De orderbevestiging is ook niet bijzonder duidelijk; alhoewel er een leverdatum staat vermeld, doen de kleine lettertjes vermoeden dat je hier niet al te zeer op moet rekenen. En taaltechnisch heeft de auteur de rol van ‘t’ in combinatie met ‘je/jij’ echt nog niet goed in de vingers.

Backoffice Gifting

Goed, een kleine irritatie daargelaten wacht ik in spanning af. Het cadeau abonnement blijkt al snel te worden geleverd. Ik blijf in spanning afwachten op mijn blad, heb er zin in! Dan volgt er een e-mail van ‘Backoffice Gifting’: “Tot onze spijt moeten wij u doorgeven dat deze bestelling door technische redenen niet is verwerkt en ook niet verder verwerkt kan worden”. Hoezo? Is dit tijdschrift óók al failliet (niet vreemd in deze tijd, na V&D, DA en de schoenengigant)? Hoezo kan een abonnement om technische reden onherstelbaar niet meer verwerkt worden? Iedere ondernemer die zijn klant en diens order serieus neemt, zorgt toch dat er een afvangproces is ingericht om orders die ‘van de band vallen’ – al dan niet handmatig –  weer te herstellen? Zeker in een business waarin maatwerk niet aan de orde is, en er continue een abonnement kan worden gestart….

Geld nog niet terug

Mijn reeds betaalde abonnementsgeld is tot op heden nog niet geretourneerd, en ‘Backoffice Gifting’ heeft nog niet gereageerd op mijn e-mail verzoek. Irritatie begint nu wel te borrelen….